Ringde IKEA igår för någon garderob hade fortfarande inte dykt upp. Jag hamnade i telefonkö till reklamationen, var på plats 4 och väntetiden beräknades till 40 minuter! Hur får de ihop det? Är det bara en person som sitter och svara i telefon och sedan behöver en kisspaus mellan samtalen?
Kom i alla fall fram efter max 10 minuter. (Kanske de säger den långa tiden för att avskräcka folk…)
Den trevliga damen på andra sidan tråden talade om för mig, efter hon kollat med kollegor, att det var inget fel på min garderob. Den ena kortsidan SKA vara något bredare än den andra. Hur kan det ta över en vecka innan någon berättar det för mig? Varför har ingen ringt upp och berättat det?
Jag ringde idag igen, vi kom nämligen på igår efter vi gått och lagt oss att vi lämnat den ”felaktiga” delen på varuhuset i Barkaby. Telefonkö igen, plats nr 6, 60 minuters väntetid. Har de drabbats av svininfluensan på reklamations avdelningen, eller?
Jaja, nu ska jag få övningsköra till IKEA efter jobbet och hämta den ”felaktiga” sidan. Men jag tänker inte bygga idag. För ikväll är det mys med kompis som gäller.
God mat, Kristallen galan och långa samtal väntar.
Love Fridays!!!
RSS Feed Removed
2 kommentarer:
Med tanke på hur de behandlat ditt ärende så skulle jag tippa att de inte bara har svininfluensan utan att de samtliga även sniffat lim och bränt hälften av sina hjärnceller!
Helt otroligt!
Hoppas du får lön för mödan OCH kompensation av IKEA.
Själv ska man ut till föräldrarna o dricka Slushie (??). Ska socialisera med att titta på Teaterbåten (!!) imorgon (mor påstår att den är såååå bra...o snyftig - jag tror henne inte).
P o K
Ja, jag får väl ta ett snack med dem och se om man kanske kan få nått litet gottigt. Det har ju faktiskt tagit sjuuuukt lång tid.
Skicka en kommentar